Prima pagină » Cultural Heritage Journey With Models

Cultural Heritage Journey With Models

,,Cultural Heritage Journey With Models”
Nr. Referinţă: 2018-1-TR01-KA229-057958_2

SCOPUL PROIECTULUI:

Patrimoniul cultural contribuie vieții de zi cu zi și dă formă identității noastre. Patrimoniul îl regăsim în tot ce ne înconjoară, începând de la clădiri istorice, muzee, biblioteci, peisaje naturale, situri arheologice, meșteșuguri, obiceiuri, tradiții (dans, muzică, gastronomie etc.), și, de ce nu, chiar obiectele încărcate de semnificație ale străbunilor noștri, poveștile lor sau casa în care locuim. Toate vorbesc despre identitatea și diversitatea noastră culturală.

Scopul proiectului este încurajarea elevilor de a descoperi și explora bogăţia culturală mondială şi naţională, de a crește conștientizarea pentru istoria și valorile comune, pentru păstrarea moştenirii culturale şi transferarea acesteia către generaţiile viitoare.

PARTENERI:

Proiectul se desfaşăşoară în perioada 01.09.2018 – 31.08.2020 şi implică cinci ţări partenere : TURCIA, LITUANIA, POLONIA, ITALIA, ROMÂNIA

Şcolile implicate în proiect sunt:

  1. CAMKIRAN ORTAOKULU, IZMIR, TURCIA – instituţia coordonatoare a proiectului
  2. SUDAVOS PAGRINDINE MOKYKLA, VILKAVISKIO R., LITUANIA
  3. SZKOLA PODSTAWOWA NR 4 IM. KOMBATANTOW ZIEMI ZIEBICKIEJ, POLONIA
  4. ISTITUTO COMPRENSIVO GIOVANNI XXIII TERRASINI, ITALIA
  5. ŞCOALA GIMNAZIALĂ ,,MIHAIL SADOVEANU’’ DUMBRĂVIŢA, ROMÂNIA

OBIECTIVE:

  • descoperirea patrimoniului istoric și cultural
  • protecția valorilor patrimoniului cultural
  • transferul elementelor de patrimoniu cultural către generațiile viitoare
  • descoperirea patrimoniului cultural prin crearea muzeelor școlare
  • consolidarea cunoştinţelor de istorie, geografie, arheologie, istoria artei, sociologie, antropologie, etnologie.
  • dezvoltarea vocabularul limbii engleze împărtăşind din cultura fiecărei ţări partenere
  • trezirea interesului elevilor faţă de studierea unei limbi străine,
  • dezvoltarea creativităţii şi abilităţilor practice ale elevilor,
  • dezvoltarea competenţelor digitale
  • dezvoltarea capacităţilor de comunicare şi legarea relaţiilor de prietenie între elevi
  • accesul elevilor dezavantajaţi

REZULTATELE PROIECTULUI:

  • muzeul în miniatură al patrimoniului cultural în fiecare şcoală parteneră
  • proiectarea patrimoniului cultural Lego și Puzzle
  • patrimoniul cultural în fotografie
  • suportul pentru promovarea digitală a patrimoniului cultural
  • ateliere de design
  • zilele folclorice cu îmbrăcăminte şi muzică etnică
  • clubul din trecut până în present
  • zilele documentarului și filmului patrimoniului cultural
  • prezentarea personalitatilor din moştenirea culturală a fiecărei ţări
  • denumirea unităților școlare cu concepte mitologice
  • ambasada patrimoniului cultural şcolar

GALERIE FOTO: MOBILITATE LITUANIA 21-25 IANUARIE 2019