ŞCOALA CU CLASELE I-VIII „MIHAIL SADOVEANU”
Localitatea DUMBRĂVIŢA, comuna IBĂNEŞTI
o instituţie într-un sat european
”Personalitatea şcolii din Dumbrăviţa nu se poate edifica fără asimilarea tradiţiei, fără latura de continuitate a eforturilor, experienţei, idealurilor generaţiilor predecesoare. Într-un sat european, şcoala aspiră să fie un organism viabil prin resursele ei materiale şi umane , cu impact mentalul colectiv. Individualitatea şcolii noastre se imprimă prin curriculum , prin relaţionarea cu comunitatea locală şi prin participarea în parteneriate , la evenimentele definitorii. ”Director coordonator - Prof. I gr. I Mariana Magopeţ
Ani de şcoală …
■ 1924 – se aprobă un post de învăţător în Dumbrăviţa ,
■ 1927 – primul spaţiu al şcolii
■ 1932- 1934 – şcoala funcţionează cu două posturi de învăţători ,
■ 1943 – local de şcoală cu trei clase,
■ 1956- învăţământ de şapte ani,
■ 1962 – o nouă şcoală cu cinci săli ( clasele V-VIII ),
■ 1967- înfiinţarea unei grupe – învăţământ preşcolar ,
■ 1980- finalizarea construcţiei grădiniţei ,
■ 1980-1990- învăţământ clasele I-X ,
■ 1990-1996 – învăţământ de ucenici ,
■ 1999 – 75 de ani de existenţă a şcolii ,
■ 2004- şcoala primeşte numele « Mihail Sadoveanu« prin aprobarea I.Ş.J.Botoşani
■ 2007 – spaţiu şcolar nou ( clasele I-IV), construit prin Banca Mondială, 4 săli de clasă , cancelarie, secretariat,
■ 2009- extinderea construcţiei şcolii corp A, ( 1 sală de clasă, cancelarie modernă şi utilităţi),
■ septembrie 2009 – unitatea devine şcoală coordonatoare ;
Viziunea Şcolii « Şcoala activă este şcoala spontaneităţii, şcoală in care copilul se exprimă creator. Ea răspunde aspiraţiei spre libertate, care se află în străfundul sufletului omenesc.«
Misiunea Şcolii : Dorim să creeăm o familie , o şcoală activă , cu elevi şi dascali creativi, să asigurăm condiţiile unei educaţii de calitate (…). Pentru anul şcolar 2011/2012 vom orienta activitatea pe următoarele priotităţi strategice :
■ creşterea calităţii activităţii ;
■ îmbunătăţirea constantă a procesului instructiv-educativ ;
■ elaborarea de standarde de predare şi evaluare vizând performanţa şcolară ;
■ eficientizarea lucrului în echipă ;